SEO I SEM

Ser el primer en els resultats dels motors de cerca com Google pot oferir molts avantatges a la teva empresa!

  • Tindràs un aument significatiu del nombre de visites gràcies a una major visibilitat
  • Podràs oferir les teves ofertes a nous clients
  • Promocionaràs els teus producte si serveis
  • Aumentaràs el tràfic al teu lloc web
  • La facturació de la teva empresa es veurà afavorida
  • Millorarà la reputació online de la teva empresa

Aconseguir aquest propòsit depèn dels esforços del SEO i SEM per al teu lloc web. Però, què és el que necessita la teva empresa realment? Una tècnica amb resultats a Llarg termini o necessita resultats imminents?

Per posar-te en situació en aquesta publicació al nostre blog t’explicarem què és cada terme i quines són les seves diferències principals.

Què volen dir les sigles SEO i SEM?

SEO

SEM

Search Engine Optimization (Optimització per Motor de Cerca)

El SEO vol captar els primers llocs dels resultats d’un cercador per una consulta determinada.

Search Engine Marketing (Màrqueting per motors de cerca)

El SEM pretén captar els espais de pagament dels cercadors i d’altres mitjans digitals per impactar i intentar captar el tràfic d’un públic objectiu específic.

SEO

Search Engine Optimization (Optimització per Motor de Cerca)

El SEO vol captar els primers llocs dels resultats d’un cercador per una consulta determinada.

SEM

Search Engine Marketing (Màrqueting per motors de cerca)

El SEM pretén captar els espais de pagament dels cercadors i d’altres mitjans digitals per impactar i intentar captar el tràfic d’un públic objectiu específic.

Quina és la diferència entre SEO i SEM?

El cost de tràfic.

El posicionament SEO vol ocupar les altes posicions orgàniques dels resultats de les cerques, mentre que el SEM vol ocupar els llocs de pagament.

És a dir, que trànsit que arriba de manera orgànica és “gratuït” i el que arriba mitjançant campanyes de SEM és de pagament (sigui tarifat un cost per click o per impressió).

Un exemple pràctic: és una recerca a Google, als resultats hi podrem veure 3 posicions ben diferenciades.

  • La primera – Anuncis de pagament (poden ocupar fins als 4 primers resultats)
  • La segona – Posicionament mitjançant la fitxa de Google Maps.
  • La tercera – Posicionament orgànic.

Altres diferències

Diferències temporals.

SEM – En tractar-se de campanyes de pagament, un cop configurada, en breus hores comencem a rebre resultats.

SEO – Requereix més temps i dedicació.

Diferències de cost.

SEO – El trànsit és gratuït, però requereix la feina d’un expert en la matèria i requereix una estratègia. Pel que tindrà un cost regular de manteniment.

SEM – Requereix estratègia, però únicament tindrà el cost de la campanya puntual.

Quina és la millor opció pel teu negoci?

La nostra experta en Màrqueting Digital, us farà un estudi complet! No sols de la vostra web sinó també de la vostra competència al sector per tal de poder determinar quin camí és el millor perquè la vostra estratègia de màrqueting digital sigui la més sostenible i rendible!

En un imaginari ideal, el millor és treballar amb ambdues estratègies, SEO i SEM, ja que es complementen. És cert que hi ha diferències considerables, però també molts punts en comú i han de ser treballar-se dins de la web. Una bona optimització de la web, millorarà no tan sols el posicionament global de la web, sinó la qualitat dels anuncis i l’optimització de la inversió.